.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییری در رکورد گرمای تابستانی نداریم/ فصول گرم و سرد کوتاه‌تر می‌شود
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امسال در رکورد گرمای هوای تابستانی تغییری نخواهیم داشت.

به گزارش شمال نیوز،سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت جوی مازندران طی روزهای آینده اظهار کرد: در خرداد مردم تصور می‌کردند هوا گرم خواهد شد درحالی‌که هنوز انباشت گرما ایجاد نشده ولی در سال‌های گذشته پایان اردیبهشت ماه به‌تدریج شاهد هوایی گرم بودیم.

وی با بیان اینکه امسال در رکورد گرمای هوای تابستانی تغییری نخواهیم داشت، ادامه داد: پیش‌بینی ما از دمای هوا در تابستان امسال در مازندران این است که نسبت به میانگین حدود یک درجه خنک‌تر باشد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش 14درصدی بارش طی فصل زراعی جاری در مازندران، تصریح کرد: مردم انتظار اردیبهشت پربارانی داشتند ولی این مهم محقق نشد ولی مازندران جز استان‌هایی است که کم‌بارشی در خرداد ماه نیز اتفاق افتاده تنها بخشی از کم‌بارشی در ارتفاعات استان جبران شده است.

*خبری از بارش طی یک هفته آینده در آسمان مازندران نیست

این مسؤول با اعلام اینکه طی یک هفته آینده خبری از بارش در آسمان مازندران نیست، افزود: همچنین دمای هوا نیز با شیب ملایم افزایش می‌یابد و بین 31 تا 37 متغیر خواهد بود البته شب‌ها کماکان خنک خواهد بود.

رضوی یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی هفته جاری و آینده به‌صورت تدریجی دمای هوا افزایش می یابد و انتظار داریم به‌تدریج به الگوی گرم برسیم.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه الگوی تابستانه در کشور در حال حاکم شدن است ولی این مهم در مازندران باوجود متغیرهایی ازجمله دریا و رشته‌کوه البرز متفاوت است.

مدیرکل هواشناسی مازندران آیا مازندران دو فصله است، گفت: مازندران چهار فصله است اما اتفاقی که در حال رخ دادن است این بوده که فاصله فصول گرم و سرد کوتاه‌تر می‌شود که این مهم از پیامدهای تغییر اقلیم است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.598 seconds.